Skolråd

Ungefär tre gånger per termin träffar två till tre ledamöter från styrelsen skolans rektor samt två personalrepresentanter.På dessa möten gås nuläget på skolan igenom och miljö och trafiksituationen på och kring skolan diskuteras.

Typiska ämnen som tas upp på våra möten: Aktuella händelser, föräldramöte,
klasspeng, Snättringedagen, inkommade frågor från föräldrar och trafiksituation.

Trafik

De konkreta trafikförbättringsförslag som presenterades för skolans ledning och Huddinge kommun har bl a lett fram till att stoppförbud har införts på Gravyrstigen och skolans personalparkering har byggts om för att underlätta för besökare. På Kvartsvägen och Tomtbergavägen har korttidsparkering införts. Skolan och föräldrarförening fortsätter sitt samarbete för tryggare trafikmiljö.

Kontakta styrelsen vid frågor och förslag

snattringeff@gmail.com

Miljö

Vi jobbar tillsammans med skolans ledning med att förbättra miljön i skolan. Skolrådet ger oss möjligheten att samarbeta med skolans ledning och personalrepresentanter. Föräldraföreningen framför också frågor, idéer och problem till ledningen vid dessa möten som kommer från klassrepresentanter och styrelsens diskussioner.

Snättringedagen

Snättringedagen är en dag då skolan håller ”Öppet hus” på förmiddagen och föräldaföreningen arrangerar en mängd aktiviteter tillsammans med klasserna på eftermiddagen. Traditionella aktiviteter är hamburgeri, café, tårtlotteri, loppmarknad, kak- och brödförsäljning, chokladhjul och popcornförsäljning. Varje klass håller i varsin aktivitet som bestäms vid ett planeringsmöte som hålls i samband med föreningens årsmöte. Behållningen av intäkterna från dessa aktiviteter kommer klasserna tillgodo oavkortat.