Bidrag

Ekonomiska bidrag

Föräldraföräldraföreningens kassa bidrar till skolans arbete med grupp- och individutveckling och ska enligt föreningens stadgar bidra till klassens sociala utveckling och lärande.

Ekonomiska bidrag fördelas på tre sätt:

• Varje klass vid Snättringeskolan får ett bidrag om minst 100 kr per barn, som utbetalas i december varje läsår. (Detta oberoende av hur många vårdnandshavare till barn i klassen som betalat in medlemsavgift.)

• Varje fritidsavdelning vid Snättringeskolan får också ett bidrag om ca 50 kr per barn som betalas ut samtidigt med bidraget ovan.

• Därutöver har varje klass möjlighet att ansöka om ytterligare bidrag om maximalt 50 kr per barn och läsår genom nedanstående äskningsprocess:

För att äska pengar så skall äskningsblanketten nedan vara ifylld.Äskningsblanketten skickas till snattringeff@gmail.com Äskningen kan skickas in när som helst på året men kan inte göras retroaktivt.

Ladda ned din äskningsblankett här

Ansökan måste vara avsedd för hela klassen.

Inga bidrag ges till klassfester.